#72

Läget är under kontroll nu. Marica ringde. När jag talada om föregående inlägg högt så insåg jag att jag mest bara lät psykopatisk och att jag hetsade upp mig själv. Jag var hysteriskt mörkrädd. Jag kan inte vara rädd för dörrvakten, eller batman för den delen heller. Jo möjligtvis dörrvakten. Jag tror jag är skitzo då jag förklarat för mig själv tusen gånger nu att batman inte finns IRL. Men ingen som inte lidit av våldsamma återkommande mardrömmar om batman är välkommen att yttra sig!

IRL föresten, jag vet att det betyder in real life - i verkliga livet, men det är jävligt svårt att få in innebörden "i verkliga livet" så att det låter bra och man fattar vad som menas. Det är nog inte så okej med IRL i skolarbeten. Men det finns ingen svensk menings-uppbyggnad som är lika tydlig. Alla vet att IRL är IRL. Jag hoppas svenska akademins ordlexikon adderar detta ord till nästkommande år så jag slipper denna gramatiska omöjlighet och tunghäfta i skrivformuleringar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0