#65

Det är vårväder ute, vi pratade om det häromdagen. Det känns inte som vintern är på g alls även om det är lite kallt. Det är precis samma känsla och klimat som det var i April då jag var här. Litegrann som om det var påsk. Det luktar töad snö, bar asfallt och nyblommat. Inte regn, rusk eller ruttna löv som höst annars brukar lukta. Solen skiner hela tiden. Fåglarna kvittrar till och med! Det gör inte så mycket att jag är lite bakis. Jag har mina ordinära vårkänslor - som att sommar och ledighet kommer snart, ångest över att jag inte hann åka snowboard eller göra något av de få vintriga saker som är kul och att jag borde vara betydligt mer deffad än vad jag är. Väldigt sorgligt då jag vaknar upp ur mina vårvibbar 06.00 måndag morgon och måste rusha iväg till skolan, garanterat i spöregn. Men just nu är jag glad. Kan inte tänka mig Stockholm i snö. Eller nordiskt klimat i huvudtaget.

Jag sitter på balkongen, målar tånaglarna, solar och röker! Och för en gångs skull så är alla byggarbeten och dylikt tysta. Det känns väldigt bra faktiskt.  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0