#210

Jag sitter i skolan nu och är sjukt trött. Pluggade till tre inatt och fick därefter ett jobbigt samtal. Heeey, äre matiiiiiiiiilda? Jag er Alex , en kåmpis med Filippa. Liiiissna Liiisna på mig. Naaae du er cute, walla jag sver jag fixar lägenheten till er. Jaa du och Filippa ska komma och kåla imååeern. Jag tjener Filippa, hon sa att de e inga problem, naaaaw va gör du?

Jag blev asförbannad. Detta var såklart ingen som Filippa känner. Lät som samma man som ringde mig för ett tag sedan.

Nu skiter jag i om jag låter rasistisk, men det låter förjävligt med brytning. Likaså när man brer på ”blattesvenskan” som det kallas, eller någon annan dialekt för övrigt. Fan vad äckligt det är.SÅ OJ vad jag pratar riksvenska idag ska ni veta.


Kommentarer
Postat av: linnea

Oj ja då kanske dom har det här också, alldeles för länge sen jag var på stan haha. Vars jobba?



Håller absolut med dig utan att vara rasistisk, men den där jävla wallaabojasvär"svenskan" är fan de värsta jag vet!

2009-11-24 @ 16:53:42
URL: http://linneah.devote.se
Postat av: Fagel

Får man lägga till Skånska i den listan? ;)

2009-11-25 @ 10:56:39
URL: http://fraggelberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0