#28

När jag inte sovit eller ätit blir jag extremt förbannad på allt och alla. Jag skulle vilja slå den som kom på att 08.00 är en bra tidpunkt att börja skolan. Det är det inte. Jag fattar inte hur man kan vara morgon människa, de första tre-fyra timmarna efter man vaknat är ju riktigt jävla pissiga. Idag hann jag inte äta, inte sova och var hysterisk ändå tills jag kom hem och Pia hade gjort pannkakor till mig. Jag blir hatiskt mot allt och vill att jorden ska explodera. Idag hets shoppade jag och överallt fanns störande moment. En monsterbäbis slickade på min jacka, marsvins stora hundar gick omkring bland folkmassan på stan, äckliga snorungar skrek för allt dom hade, en drogad sjuk blodig man som stank gris satt på bussen, det var gapiga kärringar överallt, inga vegetariska utbud, expediter var otrevliga och Isabella tog 45min på sig att välja vilken storlek av 36-37 hon skulle köpa på skorna. Nu tycker jag att det är lugnt och att det bara var småsaker. För någon timma sedan hade jag kunnat joina nazisterna, alkaida, en fri religiös sekt eller vad som helst bara för att få upphov för min ilska och kunna hata något konkret. Jag blir ett monster ibland, kanske skulle jag behöva någon slags mat och sovklocka för att undvika denna ilska.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0