#85

De finns massor med människor som klär sig alternativt för att de inte vill vara som alla andra, ändå så ser de precis ut som alla andra alternativt klädda. Palestina sjal, den obligatoriska hatten, någon ful udda piercing/töjning, ojämn spretig frisyr/lugg över ögonen, dr martens eller converse. Alltså jävligt vanliga grejer men som de anser gör dem bättre, djupare, extremt estetiska och politiskt korrektare än alla de som inte är så. Jag hatar den attityden, ingen är bättre än någon annan. Och så tycker dessa alternativa människor att de är så mycket för världen och att de står för allt som är rätt. Igår så träffade jag i princip bara alternativa människor, och allihopa var äckligt otrevliga av ingen anledning alls utom möjligen att de tyckte att de var alldeles för bra och rätt för att unna sig energi att vara trevliga mot mig. Fy så jävla dryga människor!


Kommentarer
Postat av: Fagel

Det har blivit trendigt att vara udda och vi vet ju alla hur trendiga människor beter sig, illa. Annat var det 1800-frös-ihjäl när jag gick estetiska... Då hade män klänningar (Tack DiLeva för den jävla flugan), tiedyetröjjor, punk-rock.hippie-grease hår och vi var TVUGNA att var trevliga mot alla eftersom vi var så sjukt o-mainstream som man bara kunde vara. Vi var misnan VÄLDIGT trevliga och är det än idag. O andra sidan går vi alla i kostym, skjorta och blankpolerade skor med men, man får erövra världen en dag i taget.

2009-10-03 @ 19:29:17
URL: http://fraggelberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0