#108

Jag har varit i skolan, postat paket, köpt SL kort och massa anda praktiska saker idag. Gjort några ärenden med Issa, snackat skit och taggat hennes partaj lördag kväll! Sen kom Boa och vi käkade middag hos Issa. Elsa kom förbi och vi har hängt hela kvällen. Väldigt mysigt!

För tre år sedan så var jag och Boa väldigt deprimerad. Jag gick skola i Lycksele och hon i Stockholm. OM vi ens gick till skolan dvs. Vi isolerade oss, hatade världen och tyckte synd om oss själva. Vi pratade i telefon och ältade alla världens problem, varje dag i flera timmar. Kännde ständig obefogad ångest över att finnas till. Ganska random jobbiga grejer och komplex. Hon tröst åt och jag kräktes popcorn. Den höst episoden känns jävligt grå.

Det gör mig livrädd för att någonsin bli deprimerad eller nedstämd igen. Det spelar ingen roll vad som händer, det är inte känslor som spelar roll då man bara känner en känsla i tio sekunder. Sedan håller man fast vid den i det undermedvetna och agerar därefter. Vill man så kan man. Blir man deprimerad så tycker man synd om sig själv eller ältar i ett problem istället för att ta tag i det och så vänder man det inåt. Man väljer själv om man ska vara glad eller deppresiv. Det är självdestruktivt att fokusera på vad man inte vill och se bakåt. Alla borde se The secret och alla borde bort prioritera allt negativt i livet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0