#146



Jag har varit med Filippa hos hennes hästar och ridit, sedan lagat mat och ätit i flera timmar hemma hos mig, nu ligger vi i sängen och hon läser Elsas mode. Fan vad jag älskar att rida, och vad mysigt vi har!

Imorse så vaknade jag av ett samtal från en galen man med arabisk brytning, som visste att jag sökte lägenhet. Han kunnde erbjuda en 2a på Mariatorget med fräsha möbler samt balkong, och det lät ju så bra som det är möjligt att vara. Tills det kom fram vad hyran var. Den var ekonomisk hållbar. En myspys kväll ville han ha. Alltså sex. Han hade noga planerat ut detaljerna, var sådär sliskigt byteshandlare vidrig med listiga ordval om allting och ville noga veta vad han hade att vänta sig. Her du troson eler en string? , jag vil knola din rompa, lissnaaa noga på mig, bara ein minyt, jag her såden bre deaal. Jag skrattade lite då jag la på. Jag trodde först att han skämtade, men då han pratade om lägenhetens föredelar i 15 min först, innan han la fram hur han ville ha betalt så tror jag att han var seriös. Varför stöter jag på sådanna människor som värkligen är på samhällets botten? Jag vill hyra en lägenhet, inte ha ragg eller sex med någon som hittat mig på blocket.

-

Jag hatar dessa människor med arabisk brytning. Och jag vet, det låter rasistiskt, därför väljer jag att hata dialekter. Rinkebysvenska, blattesvenska, norrländska, göteborgska samt skånska får mig likväl att vilja spy. Ibland när jag hör mig själv prata så skäms jag. Det låter förjävligt med dialekt. Det är inte charmigt, mest bara bondigt alternativt okunnigt. Det låter fruktansvärt oproffesionelt. Väldigt svårt att ta personer med dialekt på allvar. Det blir något komiskt ellet patetiskt i vad man än säger. NU ska jag öva på att få bort de sista spåren av min dialekt, sen sova!

Kommentarer
Postat av: Matilda

Om du vill hyra lägenhet och inte ha ragg så kanske du borde tänka på vilken bild du lägger upp och vilket budskap det ger. Putmunnar, super-spackel och upptryckta bröst kan lätt dra åt sig felaktiga blickar Men det gör nog itne dig något alls, sålänge det inte är en gammal gubbe med brytning!

2009-11-06 @ 11:29:46
Postat av: Anonym

"Matilda" - Bra tips! Och självklart så hade jag legat till mig lägenheten om han inte var turk...

2009-11-07 @ 12:33:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0